Moskva - Irkutsk 5185 KM senare

100 timmars tagresa senare, klev vi av taget i Irkutsk tidigt imorse. Under de har 5185km har vi hunnit dricka manga vodkivodki med diverse ryssar i kupen bredvid oss. Dar bodde John som vi traffade i Moskva, han hade alltid roligt folk i sin hytt. Vi darimot fick en brannskadad & nyopererad mongol som bara kunde saga 'I like tea' pa engelska och som sedan sov (sag dod ut) 20 timmar om dygnet. Men som sagt, i Johns hytt var det livligt. Skonast var en gammal rysk Pilot som forsokte gifta bort sin dotter med John. Han gillade mig sa pa en station hoppade han av & kom sedan tillbaka med rysk champagne, pekade pa mig och sa 'for you'. Man tanker kanske att man oppnar en champagneflaska lite forsiktigt pa ett tag, men nej nej. Alex skadade loss och skot korken rakt upp i taket. Tur att inte barburskan sag det.

I matvag har det mest blivit nudlar & varma koppen pa dagen och en rodbetssoppa i restaurangvagnen pa kvallen. Ena kvallen satt tva englelska soldater som firade av tre ar i Afghanistan med att resa jorden runt. Dom var lite smatt galna. En annan kvall satt det annu galnare mongoler och bjod sa glatt pa konjak & hive-fiveade oss stup i kvarten.

Nu bor vi hemma hos Lena i Irkutsk. Lagenheten ligger mitt i stan & kanns typiskt rysk. Vi beredde oss pa svinkallt men har ar det klarbla himmel & runt 20 grader. Det blir harligt for morgondagens Bajkalutflykt.

 

Nu slnager vi upp ett par bilder fran tagresan, resten far ni vanta pa!
Da drar vi oss mot krogen for att bestalla en biggbirro.

/ J&M



Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka fina bilder! Ska bli roligt att se resten av bilderna och få höra alla historier!! Vi ses i Peking! (Hur många gånger har jag sagt det nu!?) Det ska bli skitkul!! Stor kram och var rädda om er! ;)

2011-04-16 @ 14:23:04
Postat av: Fia

Åh vad spännande och roligt ni har det, jag är jätteavis! Var rädda om er, puss o kram!

2011-04-16 @ 22:51:14
Postat av: Therese Myllgren

Såå fina bilder, utställning av foton tycker jag är en bra ide. Kram på er

2011-04-18 @ 21:56:43
Postat av: Sten Nachtweij

Idag är Valborgsmässoafton! Hoppas ni har det bra. Men länge sedan något livstecken. Hör av er så fort ni får möjlighet. Har mailat också. Hej. Ha det så bra. Sten-ff

2011-04-30 @ 20:04:40
Postat av: Sten Nachtweij

Undrar om ni fått mina tidigare kommentarer. Hoppas så. Sten - ff

2011-04-30 @ 20:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0